Regulamin określa warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzony przez Infire Karol Lipka, działającego w ramach sklepu internetowego https://ingarden-infire.pl/
W przypadku osób fizycznych Umowa sprzedaży może być zawarta wyłącznie przez osobę pełnoletnią, posiadającą zdolność do czynności prawnych.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Kupujący – użytkownik sklepu internetowego, będący potencjalnym nabywcą produktów oferowanych przez Infire Karol Lipka
Sprzedawca - Karol Lipka prowadzący działalność gospodarczą Infire Karol Lipka z siedzibą w Gajewie, ul. Obwodowa 3, 11-500 Gajewo k. Giżycka, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, numer NIP8451876141, REGON: 280582769, podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Serwisu Allegro na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
Towar / Produkt– rzecz ruchoma, prezentowana w sklepie internetowym https://ingarden-infire.pl/ , której dotyczy Umowa Sprzedaży.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym Towaru oferowanego za pośrednictwem serwisu Allegro.
Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Kupującemu przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu
Dostawca – oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie Dostawy Towarów.
Regulamin reguluje zasady dokonywania zakupu produktów oferowanych w sklepie internetowym, określa prawa i obowiązki Kupujących oraz Sprzedawcy, a także reguluje zasady odpowiedzialności Sprzedawcy.
Regulamin jest udostępniany Kupującym nieodpłatnie, niniejszy regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej sklepu internetowego https://ingarden-infire.pl/
Sprzedawca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego https://ingarden-infire.pl/
Sprzedawca dokłada wszelkiej staranności, aby opisywać towary sprzedawane na aukcjach sklepu internetowego rzetelnie i dokładnie, wskazując wagę, wymiary, zdjęcia oraz inne niezbędne informacje dotyczące sprzedawanych towarów, rodzaju ich opakowania i sposobu przewozu.
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczać towary wolne od wad fizycznych i prawnych
Pojęcia niezdefiniowane w niniejszym Regulaminie stosowane są zgodnie z ich znaczeniem przyjętym na potrzeby Regulaminu.
.
Wszystkie oferowane przez Sprzedawcę w sklepie internetowym produkty są nowe i nigdy nie były używane.
Obok prezentacji wizualnej danego produktu Sprzedawca zamieszcza jego opis oraz wszystkie niezbędne informacje umożliwiające dokonanie wyboru i oceny Towaru.
Wszystkie ceny produktów oferowanych w sklepie podawane są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług – VAT w stawce obowiązującej w dniu składania zamówienia.
Zakup produktów oferowanych w Sklepie odbywa się zgodnie z ogólnymi warunkami sprzedaży.
Wszystkie ceny podane na aukcjach są cenami brutto podanymi w polskich złotych.
Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem sklepu internetowego, telefonicznie pod numerem +48 512 478 030 oraz drogą e-mailową na adres: sales@infire.pl
Po zakupie produktu oferowanego na naszej aukcji Kupujący powinien wypełnić Formularz Opcji Dostawy - jest to jedyna możliwa forma dokonania wyboru sposobu płatności, wysyłki towaru oraz podania adresu wysyłkowego, jeżeli jest on różny od adresu zamieszkania Kupującego.
Kupujący ma obowiązek poinformować Sprzedającego w Formularzu Opcji Dostaw o wybranej kolorystyce produktu, a także o wybranych innych cechach produktu, jeśli dana oferta wskazuje taką możliwość .
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że każdy ekran/wyświetlacz posiada indywidualne parametry techniczne, co w następstwie może prowadzić do różnic między kolorami
wyświetlanym na ekranie/wyświetlaczu, a kolorami rzeczywistymi zakupionego towaru.
Kupujący może dokonywać płatności za zakupione w Sklepie produkty tylko w złotych polskich.
Kupujący posiada dwie możliwości zapłaty za Towary:
a. PŁATNOŚĆ POPRZEZ SKLEP INTERNETOWY (system PayU) - towar zostaje wysłany po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy w PayU (w tytule przelewu Kupujący powinien wpisać swój login i numer aukcji Allegro). Płatność dokonywana jest e-przelewem.
b. ZA POBRANIEM
– płatność dokonywana jest za pośrednictwem kuriera przy dostarczeniu towaru do Kupującego
Do każdego zakupu Sprzedawca wystawia fakturę sprzedaży, a na życzenie Kupującego wystawiamy fakturę VAT - dane do faktury Kupujący wypełnia w Formularzu Opcji Dostawy.
Paragon lub faktura VAT wysyłane są drogą elektroniczną na adres e-mail podany w zamówieniu.
Zamówienie jest skuteczne jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe, w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany, numer telefonu i adres e-mail. W wypadku kiedy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Kupującym. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Kupującego, otrzyma on automatyczną odpowiedź na podany adres e-mail, potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
W terminie 3 dni roboczych od zakończenia aukcji Kupujący jest zobowiązany do poinformowania Sprzedającego o sposobie realizacji zamówienia poprzez wypełnienie Formularza Opcji Dostawy. Po bezskutecznym upływie wskazanego terminu Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie.
Zakupiony produkt doręczany jest na adres wysyłki wskazany w Formularzu Opcji Dostawy.
Brak jest możliwości odbioru produktu bezpośrednio w siedzibie Sprzedawcy
Towar podlega wysyłce w terminie 14 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty całości wymaganej kwoty z tytułu nabycia towaru w drodze aukcji na konto PayU Sprzedawcy lub rachunek bankowy Sprzedawcy. W przypadku płatności „za pobraniem” termin jest liczony od dnia dokonania zakupu.
W dniu wysyłki Sprzedawca prześle niezbędne informacje o przesyłce na adres e-mail Kupującego podany podczas składania zamówienia .
Towar dostarczany jest za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi przewozowe / kurierskie na warunkach określonych przez ten podmiot.
Pracownicy przewoźnika nie mają obowiązku wnoszenia towaru do domu lub mieszkania w ramach realizacji usługi przewozu.
Ostateczny koszt dostawy (sposób pakowania do przewozu) produktu lub zasady obliczenia tego kosztu podawane są Klientowi każdorazowo w sposób, który umożliwia zapoznanie się z nimi przed ukończeniem aukcji.
Kupujący, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Kupującego. Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
Jeśli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedający przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania z powrotem Towaru.
Jeżeli Kupujący korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Klient ma obowiązek zwrócić Towar Usługodawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres:
INFIRE Karol Lipka
Ul. Obwodowa 3
11-500 Gajewo
przed upływem tego terminu.
W wypadku odstąpienia Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba, że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
Kupujący w trakcie odbioru towaru jest zobowiązany sprawdzić, czy jego opakowanie nie uległo uszkodzeniu, zniszczeniu lub zawilgoceniu.
W przypadku otrzymania uszkodzonej, zniszczonej lub zawilgoconej paczki, Kupujący w obecności kuriera winien sporządzić protokół szkody ze wskazaniem rodzaju i wielkości uszkodzeń. Protokół podpisywany jest przez Kupującego oraz przez pracownika przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, Kupujący upoważniony jest do nie odbierania przesyłki.
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia wyrobu podczas transportu, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę, nie później jednak niż w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania towaru na adres e-mail: sales@infire.pl, koniecznie przesyłając w załącznikach zdjęcia uszkodzenia oraz ewentualnie protokół odbioru, jeśli uszkodzenie przesyłki zostało stwierdzone podczas dostawy przy kurierze.
Produkty kupowane w Sklepie objęte są gwarancją jakości udzielaną przez Sprzedawcę, jako ich producenta.
Sprzedawca zapewnia dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
Okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Termin gwarancji biegnie od dnia odbioru produktu przez Kupującego. Termin ten ulega przedłużeniu o okres, w którym zakupione produkty znajdowały się w naprawie objętej gwarancją.
Zakres gwarancji udzielanej przez Sprzedawcę oraz tryb jej realizacji określony jest w dokumencie gwarancji doręczanej Kupującemu razem z zamówionym produktem.
Jeżeli Towar ma wadę Kupujący może:
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedający, niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Usługodawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Usługodawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
Żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Usługodawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Usługodawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Usługodawca.
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Usługodawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Usługodawca.
Usługodawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
Niezależnie od praw przysługujących Kupującemu z tytułu gwarancji jakości produktów przysługują mu uprawnienia wynikające z odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność produktu z Umową sprzedaży zawieraną ze Sklepem.
Kupujący ma prawo wyboru trybu, w jakim życzy sobie np. naprawy produktu czy jego wymiany na nowy. W zależności od dokonanego wyboru Klient zwraca się ze swoimi roszczeniami do Sprzedawcy z tytułu gwarancji bądź z tytułu niezgodność produktu z Umową.
Kupujący ma prawo złożyć reklamację produktu w ciągu 2 lat od jego zakupu. Zgłoszenie niezgodności produktu z umową powinno nastąpić nie później niż 2 miesiące od jej dostrzeżenia przez Kupującego.
Kupujący ma prawo do złożenia Sprzedawcy reklamacji w szczególności, gdy:
a. produkt posiada wady fizyczne;
b. produkt nie posiada właściwości lub cech, o których zapewniał Sprzedawca;
c. produkt nie jest zgodny z jego opisem umieszczonym przez Sprzedawcę.
W celu skorzystania z uprawnień objętych rękojmią Kupujący proszony jest o przesłanie zakupionego produktu w opakowaniu zapobiegającym jego zniszczeniu i uszkodzeniu podczas transportu na adres: INFIRE Karol Lipka, ul. Obwodowa 3, 11-500 Gajewo wraz z dokładnym opisem dostrzeżonej wady, terminem jej dostrzeżenia oraz danymi umożliwiającymi kontakt z Kupującym. Kupujący zobowiązany jest dołączyć do przesyłki wystawiony przez Sprzedawcę fakturę imienną lub fakturę VAT bądź też inny dowód zakupu produktu. W celu przyspieszenia rozpatrzenia Państwa reklamacji, wymagane jest poinformowanie nas o jej zgłoszeniu na adres e-mail sales@infire.pl z podaniem powodów reklamacji, nr rachunku bankowego Kupującego oraz jego pełnymi danymi adresowymi.
Sprzedawca zobowiązuje się przystąpić do rozpatrzenia złożonej reklamacji w terminie nieprzekraczającym 14 dni od dnia otrzymania przesyłki zawierającej produkt objęty rękojmią.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji produkt zostanie przez Sprzedawcę naprawiony bądź też wymieniony na nowy, zgodnie z Umową sprzedaży.
W przypadku, gdy naprawa bądź wymiana produktu na nowy jest niemożliwa lub wiązałaby się dla Sprzedawcy z nadmiernymi kosztami, bądź też Sprzedawca nie zdołałby naprawić produktu w określonym czasie, Sprzedawca – stosownie do życzenia Kupującego:
zatrzyma reklamowany produkt i zwróci Kupującemu koszty jego zakupu;
zwróci Kupującemu zakupiony produkt i odpowiednio obniży jego cenę wobec utraty jego wartości na skutek stwierdzonej wady czy innej niezgodności z Umową.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo negatywnego rozpatrzenia reklamacji w przypadku, gdy:
a. wady produktu powstały z winy Kupującego, na skutek nieprawidłowego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania produktu, itp.,
b. uszkodzenia produktu powstały na skutek jego prawidłowego użytkowania i są oznakami jego normalnego zużycia
Koszty zapakowania i przesłania do Sprzedawcy wyrobu reklamowanego ponosi Kupujący, przy czym w przypadku pozytywnego dla Kupującego uwzględnienia reklamacji koszty te zostaną zwrócone.
Administratorem danych osobowych Kupujących uzyskanych przez Sprzedawcę w ramach zawieranej umowy sprzedaży lub innych okoliczności określonych w Regulaminie jest Sprzedawca
Powyższe dane przetwarzane są jedynie dla celów zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży w zakresie niezbędnym do tego celu
Sprzedawca zapewnia Kupującym swobodne korzystanie z prawa dostępu do treści oraz
poprawiania danych osobowych ich dotyczących.
Sprzedawca oświadcza, iż podanie danych w celu zawarcia Umowy sprzedaży produktu jest dobrowolne, niemniej jednak niezbędne w celu jej realizacji, w tym rozliczenia płatności i wystawienia faktury VAT.
Sprzedawca powierza przetwarzanie danych osobowych gromadzonych w związku z realizacją Umowy sprzedaży podmiotom realizującym dostawę produktów Kupującym w celu prawidłowego wykonania dostawy i w zakresie do tego niezbędnym.
Sprzedający zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Usługodawcy lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia
odpowiedzialności Kupującego.
Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
W sprawach nieobjętych Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez wyrób niebezpieczny i ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
W przypadku wprowadzenia zmian w Regulaminie Kupujący, którzy zawarli Umowę przed datą wejścia w życie zmian Regulaminu obsługiwani będą w sposób zgodny z dotychczasowym brzmieniem Regulaminu.
W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
W przypadku pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt mailowy na adres:
INFIRE Karol Lipka
Ul. Obwodowa 3
11-500 Gajewo
Tel. +48 512 478 030
E-mail: biuro@infire.pl